Gids voor ouders
Voor wie is Bullet bedoeld?
Bullet is gemaakt voor jongeren. Het is voor kinderen jonger dan 12 jaar na december 2008 niet meer toegestaan om een account te registreren. Gebruikers jonger dan 16 jaar zijn verplicht om voor registratie toestemming aan hun ouders te vragen en samen met hun ouders de Algemene Voorwaarden door te lezen voor zij zich registreren.
Is Bullet Hotel een veilige plek voor mijn kind?
Het Bullet Hotel wordt 24 uur, zeven dagen per week gemodereerd. Ons moderatie team kan gebruikers die de onze regels overtreden waarschuwen, uit een kamer zetten en zo nodig verbannen uit het hotel. Met een klik op het woordje 'Hulp' of de 'Vuurtoren' dat zich rechts bovenin in het scherm bevindt kan het moderatie team gealarmeerd worden, vanuit elke kamer in het hotel.
Elk gesprek dat in het hotel plaatsvindt gaat door een taalfilter voordat het op het scherm verschijnt. Deze filter verwijdert scheldwoorden, racistische en seksistische opmerkingen en ander ongepast taalgebruik. Het filter werkt ook op Bulletnamen en -missies, op kamernamen en de beschrijvingen daarvan. Ze worden dagelijks bijgewerkt en bevatten vele honderden woorden en uitdrukkingen die ongepast of kwetsend zijn.
Berichten die via de Instant Messenger van het hotel ontvangen worden en die tegen de Bullet Regels zijn of als kwetsend worden ervaren, kunnen worden aangeven bij de Bullet Hotel medewerkers. Wordt in zo'n bericht om een wachtwoord of andere persoonlijke gegevens van uw kind gevraagd, dan blokkeren wij de toegang voor dat account.
Buiten deze maatregelen werken we hard aan de voorlichting van onze gebruikers over hoe ze veilig plezier kunnen hebben in het hotel en op internet in het algemeen. In aanvulling op onze informatie over veiligheid besteden we in het hotel en op de homepage aandacht aan dit onderwerp.
We maken u erop attent dat Bullet Hotel nooit via Skype, Discord of vanaf een Hotmailadres contact zal opnemen met gebruikers. Meldt u het alstublieft bij ons als u het vermoeden heeft als iemand zich via deze kanalen voordoet als medewerker van Bullet Hotel.
Zijn de persoonlijke gegevens van de gebruikers beveiligd in het hotel?
We hanteren een strikt Privacyreglement en geven de gegevens van uw kind niet aan anderen - niet aan andere Bullet spelers en niet aan bedrijven anders dan Bullet.
Waarom wil Bullet het e-mailadres en de geboortedatum van haar gebruikers weten?
Het e-mailadres dat uw kind bij registratie invult gebruiken we om een e-mail te kunnen sturen met het wachtwoord, als de gebruiker dat vergeten is, maar ook voor andere klantenservice gerelateerde zaken. Bullet's kunnen zelf aangeven of ze andere e-mails (zoals onze nieuwsbrieven) via mail van ons willen ontvangen. De geregistreerde geboortedatum is hierbij een extra veiligheidscheck.
Zijn er kosten verbonden aan de toegang tot Bullet Hotel?
Aanmelden en toegang zijn gratis - de meeste Bullet's gebruiken onze dienst zonder daarbij kosten te maken. Voor een aantal diensten wordt een bedrag gevraagd, zoals meubilair voor in de eigen kamer (door de meeste Bullet's 'Meubi' genoemd).
Voor deze diensten betaal je met Bullet Bel-Credits, het betaalmiddel in het hotel. Bel-Credits kunnen op verschillende manieren gekocht worden, zoals per creditcard, Ideal, Paysafecard, sms of vaste telefoon. Voor meer informatie over het kopen van Bullet Bel-Credits en de kosten die daaraan verbonden zijn kunt u onze Bullet Winkel pagina raadplegen.
Hoe kan iemand de Bel-Credits of Meubels van mijn kind stelen?
Om op naam van een ander in het hotel in te kunnen checken moet je diens wachtwoord weten. Alleen dan kunnen vervolgens de meubels afgepakt worden of de Bel-Credits verbruikt worden. Wij informeren en adviseren de gebruikers over hoe je je Bullet-account kunt beschermen door zorgvuldig met je wachtwoord om te gaan. U kunt hier meer over lezen op onze home page bij "over Bullet" onder het tabje "Safety" of via onze FAQ.
In welke gevallen gaan jullie over tot het verbannen/blokkeren van een Bulletnaam?
Ons moderatie team gaat alleen over tot een verbanning als er duidelijk aantoonbaar bewijs van een overtreding van de Bullet Regels in een chatlog geregistreerd staat. Deze logs worden aangemaakt zodra er door een Bullet om hulp wordt geroepen via de 'Hulp' knop rechts bovenin het scherm.
Alle berichten die via de hierboven genoemde 'Hulp' knop worden verstuurd, kunnen door het moderatie team worden gelezen zonder dat ze in de kamer aanwezig hoeven te zijn.
De eerste stap die ons moderatie team neemt, is het verwijderen van de Bullet die in de fout is gegaan. We kunnen Bullet's aanspreken zonder daadwerkelijk in de kamer te zijn. De hulp die geboden wordt door ons moderatie team is daardoor niet in alle gevallen direct zichtbaar voor de Bullet.
In geen geval gaan wij tot een verbanning over via 'horen zeggen'. Er is altijd ondersteunend bewijs in een chatlog nodig om een account te blokkeren.
Ook berichten die via de Instant messenger worden verstuurd kunnen worden gecontroleerd en misbruik van deze Instant messenger en het overtreden van de Bullet Regels via berichten naar Bullet's in de Instant messenger wordt gestraft met een (tijdelijke) blokkering van de toegang tot het spel.
Bij ernstige overtredingen (o.a. diefstal of pogingen tot diefstal van wachtwoorden en meubels) kunnen we besluiten tot een permanente verwijdering uit Bullet Hotel.